Oprogramowanie wspomagające
W tym miejscu gromadzę różne rzeczy, w tym oprogramowanie, mogące pomóc w napisaniu własnej Dizzy gry. Są to rzeczy raczej dla ludzi zaawansowanych lub zainteresowanych tworzeniem takich gier. Pamiętajcie, że żaden z tych programów nie zrobi automatycznie gry - to dopiero początek długiej drogi, więc zastanówcie się czy macie ochotę się nią wybierać. Nie jestem specjalistą od tych programów, więc nie piszcie do mnie maili jak się tym posługiwać. Szukajcie pomocy na naszym forum lub stronach dla koderów.
oprogramowanie-engines 1. Engine's do Dizzy gier
Za engine będziemy uważali specjalny zestaw gotowych procedur i rozwiązań programistycznych wspierających podstawowe elementy gry. Engine jest ściśle powiązany z większym uniwersalnym edytorem i wczytuje się z jego poziomu.
oprogramowanie-edytory 2. Dizzy Edytory
Za edytor specjalizowany na tej stronie uważam program służący do bezpośredniego tworzenia dizzy gier. Zazwyczaj ma on już wbudowane procedury stosowane w dizzy grach, więc praca z nim najczęściej powinna ograniczać się do układania elementów grafiki, wskazywania elementów aktywnych itp. W tej chwili mamy jeden kompletny edytor DizzyAge, edytor do hackowania "fantastic adventures" i rosyjskie edytory nie potrafiące generować niezależnych gier.
oprogramowanie-sprity 3. Dizzy Sprity
Słowo sprite pochodzi z czasów pierwszych maszyn do gier, które posiadały specjalizowane układy lub rejestry ułatwiające programowanie ruchomych animowanych obiektów. Dzisiaj PeCet nie potrzebuje już takich układów, ale słówko pozostało i wciąż programujemy duszki na ekranie...


Masz coś pasującego do tej kolekcji - podeślij adminowi - udostępnię innym, by łatwiej można było tworzyć nowe Dizzy gry!
Strona startowa
nowinki
współpraca
fan - art
częste pytania
wsparcie dla DOSu
wsparcie dla programistów
sondy
konkursy
linki
credits